I flere år har Brynje forsøgt at gøre deres sikkerhedssko lidt mere spiselige ved hjælp af letpåklædte pinupmodeller i deres kataloger og på nettet. Men virker de vovede billeder egentlig?
I reklamekataloger og på hjemmesiden Brynje.dk har man valgt at lade unge kvinder præsentere virksomhedens forskellige skomodeller og –linjer for måske at gøre informationerne om sikkerhedssko lidt mere spiselige. Trods kritik fra flere kanter er jeg, som forhandler af bl.a. Brynje sikkerhedssko, ikke i tvivl om, at billederne virker.
Kritik af den vovede stil
Gennem årene har Brynje, ligesom flere andre virksomheder, fået kritik af brugen af letpåklædte kvinder i deres markedsføring. Som forhandler Brynjes produkter, er jeg dog ikke bange for at kunderne skal falde fra af den grund. Arbejds- og sikkerhedssko er måske ikke det allermest spændende at skulle købe ind, så vi synes selvfølgelig, at det er skægt, når en leverandør gør lidt ekstra ud af markedsføringsmaterialet.
Hvorvidt de lumre billeder sælger flere sikkerhedssko eller ej, er der ingen tvivl om: Vi har flere gange oplevet, at en kunde spørger ind til ”mærket med de flotte damer”. Rent markedsføringsmæssigt er der ingen tvivl om, at Brynje ligger top-of-mind hos de fleste pga. den lidt vovede stil.
Brynje rammer målgruppen
Billederne, som har fået hårde ord med på vejen rundt om på diverse internetportaler og i pressen, er tiltænkt håndværkere i bygge- og industrifagene, og derfor rammer Brynje plet ift. målgruppen, når de gør, som de gør. At der er brugt kvinder i stedet for mænd i katalogerne, er ingen tilfældighed, da de fleste håndværkere er mænd, og det er dem, billederne er målrettet mod.
Ingen kommentarer til “Letpåklædte kvinder sælger sikkerhedssko”