
Først på måneden lancerede XL-BYG deres nye, minimalistiske designprofil i TV, trykte medier og på nettet. Yderligere, lyder det i en pressemeddelelse fra XL-BYG, introduceredes den første webside i branchen, som er baseret på et såkaldt responsivt design.
Brugen af smartphones og tablets breder hver dag, og flere og flere benytter nu også deres telefon eller iPad til at handle på internettet. Ifølge Danmarks Statistik har hver fjerde af dem, som har e-handlet det seneste år, købt varer eller tjenester via internetbrowser eller en applikation på en mobiltelefon eller tablet computer. Dérfor har byggemarkedet XL-BYG valgt at basere sin nye webside i et såkaldt responsivt design.
I pressemeddelelsen fra XL-BYG lyder det, at det nye design skal gøre det lettere for brugerne at finde rundt på byggemarkedets webside, uanset hvilken enhed han/hun benytter. Yderligere har man valgt at integrere den nye teknologi, da man ved, at søgemaskiner som f.eks. Google tillægger hjemmesider, der er tilpasset mobile enheder, højere værdi i kampen om at ligge øverst i søgeresultaterne.
En bedre brugeroplevelse
Alice Monberg, som er marketingchef for XL-BYG, udtaler i pressemeddelelsen, at man med lanceringen af den nye webside lægger sig helt i front i branchen, og at virksomhedens hjemmeside nu er fuldt fleksibel med alle elektroniske medier.
Jeg har besøgt den nye hjemmeside et par gange siden lanceringen den 5. marts – fra PC, mac og iPhone, og bleb i første omgang et smule overrasket over, at designet er en smule anonymt og ikke længere signalerer “byggemarked” på samme måde som før. Tænker man dog udelukkende på brugervenligheden, må jeg medgive, at siden nu er lettere at finde rundt på, og at hele tilpasningsdelen til de mobile enheder fungerer upåklageligt.
Foruden den nye webshop har XL-BYG over de seneste par uger præsenteret en række nye tiltag på nettet såsom en ny gør-det-selv guide.
Kilde: Danmarks Statistik
Ingen kommentarer til “XL-BYG først med ny teknologi”