
Airtox-fuglene er landet og de har skabt opmærksomhed i diverse tv-reklamer og på store plakater rundt omkring i byerne. Denne aggressive markedsføring har muligvis gjort dem til år 2016’s mest bemærkede brand inden for arbejdssko. Hele deres markedsføring er bygget op omkring de innovative og fantastiske teknologier, som også har dannet ramme om den nye og banebrydende sikkerhedssko.
Virksomheden har ét formål og det er at introducere forbrugeren til Airtox og deres brand. Det sker gennem en fortælling om, at den såkaldte Airtox-fugl er landet på jorden fra en planet uden for vores solsystem. Denne fugl har haft ny viden og avanceret teknologi med sig – derfor er Airtox nu i stand til at udvikle en kollektion af arbejdssko, hvor sikkerheden er endnu bedre, mere komfortabel og samtidig produceret i letvægtsmaterialer, som gør skoen mindre klodset.
Fra én stor succes til en anden
Personerne bag den store og succesfulde virksomhed, HKSDK, har med deres enorme succes skabt virksomheden, Airtox. Disse to virksomheder går godt i spænd med hinanden og har til en forveksling de samme produkter, dog i hver sit design og til hver sin kundegruppe. HKSDK henvender sig primært til den traditionelle håndværker, hvorimod Airtox er lidt mere ”street” i deres udtryk og deres markedsføring er derfor rettet mere mod de unge.
Airtox er på sin vis lillebror til HKSDK og det har en stor fordel, da HKSDK’s unikke egenskaber kan videreføres og det vækker samtidig en tillid hos forbrugeren, som kan være sikker på, at de køber et godt og sikkert fodtøj.
Airtox Vs. HKSDK
Der hvor virksomhederne adskiller sig, er ved deres markedsføring og design. Airtox’ målgruppe er, som tidligere nævnt, de unge håndværkere, som ofte er mere stilbevidste og med på beatet og som ikke vil rende rundt med en tung, kikset og klodset sikkerhedssko. HKSDK’s målgruppe er dog mere bred og appellerer til alle i håndværkerbranchen og de producerer sko med et tidsløst design, som falder i de flestes smag.
Måden hvorpå, Airtox markedsfører sig er dog mere kontroversiel og vækker opsigt, hvorimod HKSDK’s reklamer er mere informationsgivende og originale. Men tilsammen har begge brands formået at gøre indtryk hos forbrugerne.
Airtox debuterede i år 2015 og har siden da lanceret flere stilfulde og sporty arbejdssko både med og uden sikkerhed. Airtox er samtidig oppe i mod andre store brands i branchen, men den enorme medvind i år 2015, peger virksomhedens fremtidsudsigter i en positiv retning.
Du kan se og købe hele udvalget fra Airtox hos Arbea.dk.
2 Responses to “Airtox-fuglene er landet”
17. december 2016
KariHælespore og sikkerhedsko
10. juni 2017
Mr. Pro-dressPro-dress.com ApS forhandler også AIRTOX og HSKDK sikkerhedssko og som kunde hos pro-dress får man hurtig levering og prisgaranti. 😉